تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1391
نویسنده : فرهاد فرهادی

یکی از محبوبترین و در عین حال بهترین گروه های رپ فارسی همین گروه زدبازی هستند که در لندن فعالیت میکنند. این گروه متشکل از شش یار اصلی به نامهای سامان ویلسون ، مهراد هیدن ، سهراب ام جی ، سیجل ، جی جی و نسیم و لولا میباشد.
 ویلسون و هیدن حدود هشت سال پیش با هم در یکی از دبیرستانهای تهران آشنا شدند. این دو بعد در یک مهمانی با سهراب طرح دوستی ریختند و گروه زدبازی شکل گرفت.
سامان و مهراد برای شروع ابتدا با تشکل صامت و سپس استودیو لایو تهران همکار شدند اما از بعد از زندانی شدن یک ماه سامان بعد از آزادی در عین حال که ممنوع الخروج بودند از طریق دوست سهراب به ترکیه و سوئد و در آخر هم به لندن رفتند. در لندن و بعد از حضور در یک سمینار که بیشتر رپرهای مطرح جهان چون امینم هم حضور داشت این سه نفر آماده کار حرفه شدند.
 سامان که بیشتر آهنگهای این گروه را هم خودش میسازد بیشتر از ریتمها و آوازهای امینم و استات کیو در آهنگهایشان استفاده میکند. مهراد در سال های اخیر با علیرضا جی جی و سیاوش سیجل آشنا شد و این دو در بعضی آهنگهای زدبازی همراه آنها بودند.
سامان به دلیل کم کار بودن در این اواخر مدتی است با گروه خداحافظی کرده است. سامان متولد 8 آذر 1365 است و مهراد و سهراب به ترتیب در سالهای 65 و 66 متولد شده اند ولی هیچکدام تحصیلات عالی ندارند.
 آهنگساز این گروه بیشتر مهراد و سامان و بعضی اوقاتم لوئیس پرلوپرتوس میباشد. سهراب اصولا پسر خشنی است و سامان آرام و مهراد هم خیلی جدی است. آنها خرداد از رپ فارسی خداحافظی کردند ولی خیلی زود برگشتند. آنها ابتدا با کم پولی مواجه شدند ولی بعد از اجرای کارهای بزرگی چون تابستون کوتاهه بسیاری از شرکتهای سرمایه گذاری را به سوی خود جذب کردند.
سیجل متولد لندن در سال 1364 است و جی جی در سال 1367 در تهران متولد شده است. بهترین آهنگ این گروه هم تابستون کوتاهه هست که تمام اعضای گروه در اون شرکت دارند!

 



|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: بیوگرافی , رپرها , ,
برچسب‌ها: بیو , گرافی , بیوگرافی , زندگی , زندگی نامه , وندا , جالب , زیبا , مطلب , مطالب , زد , بازی , زدبازی , گروه , نامه , رپ , رپر , جهان , جهانی , دنیای , دنیایی , سامان , ویلسون , سامان ویلسون , مهراد , مهرادهیدن , هیدن , سهراب , ام جبی , سهراب ام جی , سیجل , جی جی , نسیم , لولا , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
rb02141@yahoo.com